Oprava nádraží Florenc skončí v květnu

„Nejviditelnější v rámci roku 2011 je odstranění přechodové lávky, která už pozbyla svého významu a obnova ochozu na odjezdových stáních číslo jedna až devět. Zároveň dojde k rekonstrukci sociálních zařízení umístěných u těchto odjezdových stání. Díky odstranění přechodové lávky nádraží získalo na otevřenosti a vzdušnosti,“ konstatoval Vráblík.
V rámci celkové obnovy největšího autobusového nádraží v hlavním městě, která byla zahájena v roce 2008, byla dosud postavena například nová odbavovací hala, opravena stará hala nebo vybudovány dvě parkoviště pro dlouhodobé stání.
Na ploše 1096 metrů čtverečních mají cestující už třetím rokem k dispozici dvě desítky nových pokladen, infocentrum s velkoplošnou obrazovkou, moderní sociální zařízení, úschovnu zavazadel a občerstvení. Zcela zrušeny byly stánky u výstupu z metra.
Vedle „viditelných“ změn má rekunstrukce nádraží význam i v poklesu kriminality. Přispěla k němu instalace bezpečnostního kamerového systému. „Z prostoru nádraží se podařilo výrazně vytlačit zejména majetkovou trestnou činnost jako jsou kapesní krádeže a krádeže odložených zavazadel. Zaznamenali jsme rovněž pokles násilné trestné činnosti,“ uvedl Jiří Blecha z pražského policejního ředitelství. Kamerový systém podle něj pomohl strážcům pořádku dopadnout a usvědčit řadu pachatelů.