Firmy chtějí tankovat efektivně, omezit zbytečné papírování

Michal Červenka, DKV Mobility

Michal Červenka, DKV Mobility Zdroj: DKV Mobility

Klára Sýkora

Firemní fleety se postupně mění a je třeba na to reagovat, tlak na rozvoj sítě alternativních paliv tu ale zatím tolik patrný není. Říká to Michal Červenka, obchodní manažer pro fleetové zákazníky DKV Mobility. Zároveň dodává, že v Česku a dál na východ roste zájem o dobíjecí karty pomaleji než v západních zemích.

Jak moc mění digitální technologie oblast firemní mobility?

Když to vztáhnu na naše tankovací a servisní karty, uživatelé mají k dispozici online nástroje pro vyhledávání čerpacích stanic, plánování tras, vyhodnocování nákladů a pochopitelně i pro samotnou správu karet. Velice snadno si tak mohou plánovat trasy s ohledem na náklady za tankování, nastavovat limity na jednotlivých kartách nebo efektivně kontrolovat a vyhodnocovat provozní náklady. Jedním z užitečných pomocníků pro řidiče je aplikace pro chytré telefony, která obsahuje všechny potřebné údaje o čerpacích stanicích, dobíjecích bodech a našich dalších akceptačních místech v Evropě. Řidiči elektromobilů potom ocení aplikaci nejen při hledání dobíjecích stanic, ale také při plánování tras a zastávek pro dobíjení. Ty je možné filtrovat například podle výkonu.

K jakým proměnám dochází ve světě pohonných hmot? Přecházejí firmy více k alternativám, nebo jste zatím velký boom nezaznamenali?

Co se týká pohonných hmot, rozšířili jsme nabídku o produkty jako LPG, CNG nebo HVO. Určitě je potřeba maximálně podpořit zákazníky v přechodu na alternativní paliva, nicméně zatím z jejich strany necítím silný tlak na rozvoj této sítě. V případě elektromobility v podstatě vnímám tři rozdílné přístupy. První skupina společností se nachází ve fázi shromažďování informací a příprav. Pro ně je důležitým parametrem, že řešení dobíjení elektrovozidel již umíme, a tudíž jsme pro ně partnerem, který jim v přechodu k elektromobilitě dokáže pomoci. Druhá skupina jsou firmy, které již elektroauta aktivně začleňují do svého vozového parku, byť je to zatím třeba jen postupně. Ti oceňují, že od nás dostanou kartu, se kterou můžou jak tankovat, tak i dobíjet. Poslední skupina zahrnuje společnosti s pozitivním přístupem k elektromobilitě, které přechod na čistě elektrický vozový park již spustily naplno. Pro ty je naše dobíjecí karta vstupenkou do jedné z největších evropských dobíjecích sítí.

Jak velký je dnes zájem o klasické tankovací karty, které umožňují nákupy paliva nebo úhrady mýtného?

Zájem o tankovací karty je pořád vysoký. Pro firmy nepředstavují pouze řešení pro bezhotovostní transakce, ale jsou pro ně zároveň způsobem, jak ušetřit peníze a čas. Hledají řešení šité na míru svému vozovému parku. Některé firmy preferují nadnárodní řetězce, jiné regionální sítě, další vyhledávají konkrétní čerpací stanice. Někdo potřebuje tankování převážně v tuzemsku, někdo v zahraničí. Pro všechny firmy však platí jedno společné. Chtějí tankovat efektivně za výhodné ceny a potřebují omezit zbytečné papírování spojené s fakturací. Našim zákazníkům jsme schopni nabídnout širokou síť s atraktivními vyhlašovanými cenami. Firma tak může ušetřit, aniž by musela omezovat řidiče ve výběru čerpacích stanic.

Mění se nějak požadavky zákazníků? Museli jste na ně reagovat změnou produktu?

Snažíme se naše zákazníky maximálně podpořit v přechodu na paliva a pohony šetrné vůči klimatu. Co se týká elektromobility, v Evropě nabízíme zhruba 823 tisíc veřejných nebo částečně veřejných dobíjecích bodů a jejich počet neustále roste. Našim zákazníkům poskytujeme univerzální řešení, které jim umožní bezhotovostní transakce bez ohledu na to, jaké pohony nyní nebo v budoucnosti zvolí.

Když porovnáme Česko s dalšími evropskými zeměmi, ve kterých působíte, jsou trendy podobné?

V současné době vidíme, že v České republice a dále na východ roste zájem o řešení týkající se dobíjecích karet pomaleji než v Německu a dalších západních zemích. Nicméně dle mého názoru se časový odskok mezi východem a západem v procesu přechodu na elektrovozidla postupně zkracuje.

Michal Červenka

Patnáct let působil ve společnosti LeasePlan, kde se z obchodní pozice postupně vypracoval na vedoucího oddělení péče o korporátní zákazníky a poté na zástupce obchodního ředitele. V roce 2020 nastoupil do DKV Mobility, kde zastává funkci obchodního manažera pro fleetové zákazníky.