Obchod s teniskami Footshop zvýšil tržby o třetinu, pomohlo i spuštění mobilní aplikace
Prodejce streetwearové obuvi Footshop loni meziročně zvýšil tržby o 34 procent na 1,43 miliardy korun. Zisk EBITDA před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl zhruba dvojnásobně na 117 milionů korun. Vyplývá to z tiskové zprávy Footshopu. Pro letošní rok skupina plánuje růst tržeb na 1,7 až 1,9 miliardy korun a zisk EBITDA chce zvýšit na 140 až 160 milionů korun.
Hrubá marže skupiny loni činila 633 milionů korun, oproti roku 2023 stoupla o 44 procent. Za lepšími výsledky podle Footshopu stojí zakládání nových poboček, rozšiřování portfolia nabízených značek a spuštění mobilní aplikace.
Více než 75 procent tržeb společnost generovala z trhů mimo ČR. Footshoppůsobí ve 21 zemích, přičemž v Praze, Bratislavě, Budapešti, Bukurešti a ve Varšavě provozuje vždy po jedné kamenné prodejně.
Loni v listopadu společnost informovala o tom, že posouvá otevření prodejny Queens na první čtvrtletí letošního roku. Původně ji měla otevřít loni v létě, posunutí firma vysvětlila zdržením administrativních procesů. Svůj obchod značka Queens už v Praze dříve měla - od roku 2017 sídlil v ulici U půjčovny, odkud se přesunul do Jindřišské ulice a následně v roce 2022 zavřel. Konkurenční značku Queens společnost Footshop koupila v roce 2021.
Společnost Footshop založil v roce 2012 v Praze Peter Hajduček. Firma distribuuje prémiové řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans. V červnu roku 2023 firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta. Od předloňského srpna jsou také akcie Footshopuveřejně obchodovatelné na trhu Standard Start pražské burzy.