Potvrzeno. Zara nahradí Van Graaf na Václavském náměstí, představí tu nový koncept svých prodejen
Obchodní dům Van Graaf, který na Václavském náměstí nabízel přes 200 značek, nahradí jediná – španělská Zara. Serveru e15 to potvrdila její mateřská společnost Inditex.
Na webových stránkách obchodního domu Van Graaf jako by se nic nedělo. Obchod je na Václavském náměstí, kde působí od roku 2009, je však oblepený červenými plakáty s nápisy Sbohem Praho. V minulých dnech se spekulovalo, kdo jej v budově nahradí. Na tuto adresu se má nastěhovat španělská módní značka Zara. Webu e15 to potvrdilo tiskové oddělení firmy Inditex, pod kterou módní gigant patří.
„Můžeme potvrdit, že si Inditex pronajal na Václavském náměstí prostory pro novou prodejnu Zara. V rámci tohoto projektu představíme Praze náš nejnovější koncept obchodu,“ uvedlo v e-mailu pro e15 tiskové oddělení společnosti s tím, že nová prodejna bude mít popisné číslo 17. Právě tam sídlí končící Van Graaf.
Zara zde plánuje vytvořit prostředí, kde se snoubí móda, architektura, udržitelnost a technologie. „Chceme vytvořit jedinečný prostor v souladu s našimi vlajkovými obchody v dalších významných městech,“ dodává Inditex. Nová prodejna by se mohla otevřít mezi srpnem příštího roku a lednem 2027. Teprve poté plánuje Zara zavřít svoji pobočku v ulici Na Příkopě.
„Tato změna bude znamenat zvětšení prodejní plochy a zlepšení zákaznické zkušenosti,“ doplnila společnost. Projekt je však zatím v rané fázi, proto není jasné, zda Zara obsadí všech pět pater, která dosud využíval Van Graaf.
Ten nabízel různé značky na deseti tisících metrech čtverečních prodejní plochy. Na jeho konec upozornil server idnes.cz, který zároveň přinesl informaci, že obchodní dům zvažuje nové možnosti, jak v Praze zůstat.
Do Česka proudí i další značky
„Odchod obchodního domu Van Graaf z Václavského náměstí a příchod nové mezinárodní módní značky ilustruje strategii globálních hráčů soustředit se na vlajkové prodejny, které kombinují široký sortiment, omnichannel služby a technologie,“ komentoval výměnu vedoucí týmu pronájmu prostor pro střední a východní Evropu firmy Cushman and Wakefield Jan Kotrbáček.
Podle něj navzdory některým odchodům na český trh vstupuje stále více nových konceptů. V první polovině letošního roku přišlo do Prahy asi šestnáct nových značek a další se očekávají. Mezi příchozími je například italská značka profesionální kosmetiky Kiko Milano, která už otevřela obchod v centru Westfield Chodov. Očekává se také příchod italské módní značky Ermanno Scervino či šperkařství Pasquale Bruni. Novinkou mezi obchody se šperky bude také polská značka Savicki. V Česku by rovněž měla otevřít svou první prodejnu švédská módní značka Arket ze skupiny H&M.
„Mimořádná rozmanitost značek, které nyní do Česka vstupují, a to především prostřednictvím centra a prémiových obchodních center, potvrzuje rostoucí význam českého trhu pro mezinárodní hráče,“ dodává Kotrbáček, který je zároveň členem Sdružení Nového Města pražského.