GM po prodeji Opelu v Evropě zůstane, chce se soustředit na Cadillac
Prodej automobilky Opel francouzskému koncernu PSA nebude pravděpodobně znamenat konec General Motors v Evropě. Americká společnost, do jejíhož portfolia patří také výrobci Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC a australský Holden, totiž chce posílit svou pozici na starém kontinentu. Vedení koncernu totiž potvrdilo, že chce Cadillacy a sportovní Chevrolety prodávat v Evropě i nadále s vidinou rostoucích prodejů.
V poslední době neměl General Motors situaci v Evropě jednoduchou. Finanční problémy Opelu byly jen jednou částí celé skládanky. Již dříve měl totiž koncern potíže s evropskou divizí Chevroletu, jež navázala na jihokorejské Daewoo.
General Motors prodeje Chevroletů definitivně ukončil začátkem minulého roku, v Evropě však ponechal oficiální zastoupení pro sportovní modely Camaro a Corvette. Těch se však v loňském roce neprodaly ani dva tisíce. To je znatelně méně, než kolik se prodalo kusů konkurenčního Fordu Mustang. Těch bylo celkem 13 a půl tisíce.
V podobné situaci je nyní i Cadillac, který je jakousi výkladní skříní celého koncernu. Také proto poskytuje automobily americkým prezidentům. V současnosti má Cadillac na kontinentu 45 obchodních zastoupení, ve kterých nabízí téměř stejné množství modelů, jako ve Spojených státech. Jedná se především o vozy prémiových kategorií, se kterými se již delší dobu snaží nabídnout alternativu ke „svaté trojici,“ tedy vozům Mercedes-Benz, Audi a BMW.
Loni však v Evropě automobilka prodala jen 781 vozů, což sice je o třetinu více než v roce předešlém, oproti statisícovým prodejům konkurence se však jedná jen o zlomek trhu, který však Cadillacu může stačit. „Mít zde značku je lepší, než na trhu vůbec nebýt. Automobilka nemusí nutně prodávat velká množství, jde o to, aby to bylo výdělečné,“ uvedla k situaci pro ANE analytička IHS Automotive Stephanie Brinleyová.
General Motors má však vyšší ambice. Do roku 2020 má v plánu v Evropě prodat pět tisíc vozů Cadillac a sportovních modelů Chevrolet, což by znamenalo téměř stoprocentní nárůst. Jedním z kroků má být podle mluvčího Cadillacu rozšíření prodejní sítě v evropských zemích, tak, aby se značka dostala potenciálním zákazníkům blíže.
Například ve Spojených státech je Cadillac pátou neprodávanější značkou v segmentu luxusních vozů s osmiprocentním podílem. Dalším trhem, na který se výrobce soustředí, je v současnosti Čína, který považuje za jedno z center svého odbytu.
O další růst se Cadillac snaží také na Blízkém východě. Souvisí to také s rostoucími globálními prodeji automobilky, v roce 2016 prodala celkem 308 tisíc vozů, což je nevíce za posledních 30 let.
