Škoda chce prodat více aut. Bude muset zlomit trend roku 2020

Logo automobilky Škoda Auto

Logo automobilky Škoda Auto Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek

Největší tuzemská automobilka Škoda Auto plánuje letos zvýšit prodej na českém trhu zhruba o pět tisíc vozů na osmdesát tisíc aut. Tržní podíl by tak měl zůstat na 36,9 procenta. Prodej ojetých aut v programu Škoda Plus má vzrůst o šest procent na 57 tisíc vozů, jak uvedl vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

Na celkovém tuzemském trhu Maláček předpokládá prodej okolo 220 tisíc aut, meziročně o osm procent více než v roce 2020, kdy tuzemský trh klesl v důsledku koronakrize o devatenáct procent. Zároveň to bude o třicet tisíc vozů méně než v roce 2019. „Věříme, že porosteme, ale nedostaneme se na předkrizové roky,“ podotkl Maláček.

Hlavní novinkou má být čtvrtá generace modelu Fabia, která přijde na podzim, facelift velkého SUV Kodiaq a nová verze elektromobilu Enyaq iV. Prodej vozů přes internet Škoda Online by se měl letos rozšířit jak na možnost využití operativního leasingu jako dosud, tak nově také na nákup na úvěr nebo nákup za hotové.

Loni Škodě v Česku klesl prodej o 13 procent na 74 786 aut, což ale znamenalo zvýšení tržního podílu o 2,5 procentního bodu na téměř 37 procent. Koronakrize nejvíce zasáhla segmenty minivozů a nižší střední třídy, kam patří Citigo a Scala. Odbyt nejprodávanější Octavie, která loni přišla v nové generaci, klesl o dvanáct procent, což bylo o dva procentní body méně, než byl propad celého segmentu.

Škoda loni připravila prodejní a servisní síť na elektrická auta. V síti provozuje 226 dobíjecích míst, což znamená, že je v každém servisním místě. Elektromobily opravují všechny servisy a trakční baterie dvacet servisních míst. V prodeji elektromobilů chce být automobilka jedničkou na trhu.

Škoda Auto má v Česku nejrozsáhlejší prodejní a servisní síť. Celkem ji zastupuje 177 prodejních a 226 servisních míst. Ojeté vozy v programu Škoda Plus nabízí 150 showroomů.