Samba a Gazelle. Adidas je zpět v zisku díky sálovkám, které dnes kupuje celý svět
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se vrátil do zisku. V prvním čtvrtletí vykázal čistý zisk 170 milionů eur (4,3 miliardy korun) po ztrátě 39 milionů eur před rokem. Tržby rostly v Evropě a v Číně, hlavně díky zájmu o sportovní boty Samba a Gazelle. Firmě se ale nedaří na klíčovém trhu, kterým jsou Spojené státy.
Adidas byl loni ve ztrátě, když po rozchodu s rapperem Ye, dříve známým jako Kanye West, skončila vysoce zisková řada bot Yeezy. V poslední době ale firma prodej zvyšuje díky popularitě modelů obuvi Samba a Gazelle. Tržby z prodeje obuvi v prvních třech měsících roku vzrostly o 13 procent.
Boty Samba se prodávají už přes 70 let. Původně byly určené pro sálový fotbal, ale brzy se prosadily v mnoha subkulturách. Adidas uvádí, že tento model bot je s 35 miliony kusy na druhém místě v prodeji mezi všemi modely německé značky. Také model Gazelle mají za sebou dlouhou historii, která sahá do roku 1991.
Adidas využil oslabení svého mnohem většího amerického rivala Nike, který ztratil podíl na trhu a varoval před poklesem prodeje. Na tržišti The Edit LDN, kde milovníci tenisek nakupují a prodávají boty z limitovaných edic, klesl prodej bot Nike celkově zhruba o 30 procent. Prodej bot Adidas, které jsou obvykle levnější, se proti loňsku naopak o 80 procent zvýšil, uvedl podle agentury Reuters zakladatel a generální ředitel tržiště Moses Rashid.
Adidas ztrácí na klíčovém trhu
Tržby v USA v prvním čtvrtletí firmě klesly po očištění od pohybů směnných kurzů o čtyři procenta. Velkoobchod zaznamenal v tomto regionu dvouciferný pokles, zatímco maloobchodní prodejci v tomto regionu trpí přetrvávajícím vysokým stavem zásob.
Tržby v Číně vzrostly na měnově upraveném základě o osm procent. Ke zlepšení hospodaření podniku přispěla zejména Latinská Amerika, která zaznamenala růst o 18 procent. Růst o 14 procent pak vykázala Evropa.
