Netflix v Jižní Koreji investuje další půlmiliardu dolarů do tvorby nového obsahu
Netflix se těší silné divácké základně v Jižní Koreji. V letech 2015 až 2020 proto investoval do jihokorejské televizní a filmové tvorby 700 milionů dolarů. Nyní oznámil, že do nového obsahu spojeného s touto zemí dá další půl miliardy dolarů. „Náš závazek vůči Koreji je silný. Budeme i nadále investovat a spolupracovat s korejskými autory napříč všemi žánry a formáty,“ prohlásil pro CNBC spoluzakladatel a ředitel obsahu společnosti Netflix Ted Sarandos.
K prosinci roku 2020 měl Netflix v Jižní Koreji 3,8 milionu předplatitelů, a tak se americký streamovací gigant chystá investovat do této země i nadále.
„Za poslední dva roky jsme zjistili, jak moc se svět zamiloval do korejského obsahu a jak narůstá jeho sledovanost u nás na Netflixu,“ uvedl Sarandos. Společnost zároveň oznámila, že brzy uvede dva nové originální filmy z Jižní Koreje.
Kromě toho, že Netflix v rámci 700milionové investice získal práva na již existující korejský obsah, natočil také více než 80 originálních filmů přímo v Jižní Koreji, včetně populárního zombie thrilleru Kingdom od tvůrce Kima Eun-heea.
Jihokorejská kinematografie se v posledních letech stala mezinárodně významnou. Nejvíce bodoval filmař Bong Joon-ho, který se loni stal celosvětově proslulým díky svému filmu Parazit.
Snímek se zapsal do historie jako první neanglicky mluvený film, který získal Oscara v hlavní kategorii Nejlepší film v konkurenci anglicky mluvených snímků jako například Tenkrát v Hollywoodu Quentina Tarantina s Leonardem DiCapriem a Bradem Pittem.
V celém asijsko-pacifickém regionu oznámil Netflix k prosinci loňského roku nárůst na 25 milionů placených členství, kromě Jižní Koreje zejména v Indii a jihovýchodní Asii. Celosvětový počet předplatitelů Netflixu čítá asi 200 milionů.