Zuckerbergova Meta Platforms jedná o nákupu akciového podílu ve výrobci brýlí Ray-Ban
Americká internetová společnost Meta Platforms, která mimo jiné vlastní sociální sítě Facebook a Instagram, jedná o nákupu pětiprocentního podílu ve francouzsko-italské firmě EssilorLuxottica, která je výrobcem brýlí značky Ray-Ban. S odkazem na své zdroje o tom ve čtvrtek informoval americký deník The Wall Street Journal. Hodnota podílu by podle aktuální tržní hodnoty tohoto největšího světového výrobce brýlí mohla činit asi 4,5 miliardy eur, tedy téměř 114 miliard korun. Tržní hodnota odpoledne přesahovala 88 miliard eur.
Meta, jejíž šéf a zakladatel Mark Zuckerberg patří k nejbohatším lidem světa, s francouzsko-italskou firmou spolupracuje při výrobě chytrých brýlí Ray-Ban. Případná dohoda by podle agentury Reuters mohla Metě poskytnout další kontrolu nad plánem vývoje chytrých brýlí v době, kdy technologičtí giganti včetně Applu investují miliony do vytváření špičkových přístrojů založených na technologiích rozšířené a smíšené reality.
Francouzská společnost Essilor a italská Luxottica se spojily v roce 2018. Největším investorem ve firmě je holding Delfin, který vlastní rodina zesnulého zakladatele společnosti Luxottica Leonarda Del Vecchia, s podílem téměř 33 procent.
Chytré brýle Ray-Ban Meta se začaly prodávat v roce 2021. Jsou důležitou součástí portfolia spotřebitelských produktů společnosti Meta. Akcie Mety ve čtvrtek odpoledne posilují přibližně o jedno procento na 466,87 dolaru za kus.