Ve budově visí diagram pro návštěvníky, který zjednodušeně vysvětluje práci spalovny.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Jeřábnice ovládají velké drapáky, kterými přikládají odpad do kotlů.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Jeřábnice ovládají velké drapáky, kterými přikládají odpad do kotlů.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
V Malešicích jsou čtyři kotle, souběžně mohou ale jet jen tři. Pracovníci mají zažádáno o povolení spouštět všechny čtyři najednou.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
V Malešicích jsou čtyři kotle, souběžně mohou ale jet jen tři. Pracovníci mají zažádáno o povolení spouštět všechny čtyři najednou.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Uvnitř kotle je přes 900 stupňů Celsia.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Každý z kotlů má své jméno.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Po dohoření odpadů vzniká škvára, ze kterého se separuje železo.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Po dohoření odpadů vzniká škvára, ze kterého se separuje železo.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Pracovníci si prostor zútulnili vánoční výzdobou.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Ve velíně se řídí všechny procesy.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Ve velíně se řídí všechny procesy.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Žlutá budova zleva je zásobník na odpad, hnědá je samotná spalovna, stříbrný válec slouží k odprášení části popílku, dále je elektroodlučovač, kde se prach vyčistí na nulu. Ve stříbrném bloku vzadu se čistí oxidy dusíku a dioxiny, následuje hnědá budova, kde je dvoustupňová vápenná vypírka, kde se odstraňuje chlorovodík a těžké kovy. A komín. Mimo dohled je budova kogenerace, kde se vyrábí elektřina a teplo.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Budova kogenerace, kde se vyrábí elektřina a teplo.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Spalovna Malešice má zhruba 200 popelářských vozů.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová
Elektrifikace vozového parku je momentálně ve hvězdách. Dnes jedno auto vyjde na sedm až osm milionů korun, elektrická verze stojí dvakrát tolik.|
Zdroj: e15 Michaela Szkanderová