NFTs Not Dead? Škoda Auto oživuje digitální trendy včetně metaverza, jede na nich i Porsche
Souboj mezi evropskými, americkými a čínskými automobilkami se přesunul i do čistě virtuálního světa. Škoda Auto a řada dalších značek o sobě zkoušejí dávat vědět mimo jiné naskakováním na digitální trendy, jako je metaverzum nebo kryptoměnová odnož s názvem NFT.
Vlastnictví nezaměnitelných tokenů sice za současné tržní konstelace nezní jako recept na zbohatnutí, přesto může svým majitelům přinést například pozvánku k vyzkoušení jednoho z modelů Porsche.
„Koncern Volkswagen je v oblasti digitálních inovací jako NFT, metaverzum a rozšířená realita významným hráčem v automotive odvětí,“ říká Tereza Pluhařová, která je ve Škodě Auto součástí týmu Škodaverse specializujícího se na tyto virtuální trendy.
Vykročením do příbuzného světa virtuálních měn přitom nejprve zaujala hlavně Tesla. V roce 2021 začala akceptovat bitcoinové platby za svá vozidla. Posléze s tím ale kvůli údajné škodlivosti těžby největší kryptoměny pro životní prostředí přestala. Mezitím ale zazářily jiné kryptoměny a investiční příběhy.
Facebook se přejmenoval na Meta Platforms, aby odrážel nadšení svého zakladatele Marka Zuckerberga z takzvaného metaverza, tedy digitálních světů nejlépe přístupných pomocí brýlí na virtuální realitu. Nepřímo tím probudil zájem o metaverzum i ve Škodě Auto.
Co je NFT? Vysvětlení ve videu:
NFT - Nezaměnitelný token
• Videohub

„Počítáme, že v roce 2030 budou zákazníci z řad nynější mladé generace standardně očekávat přítomnost automobilových značek v metaverzu. Zaměřujeme se v něm proto na budování povědomí o naší značce. Pokud jde o konkrétní využití podobných trendů přímo v autech, v tomhle směru to potrvá,“ nastiňuje Pluhařová z oddělení Škodaverse, které funguje už třetím rokem.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!