V africkém městě se stal hitem chléb pojmenovaný po bin Ládinovi
„Vyrábíme bochníčky bin Ládin,“ říká jeden z majitelů portugalského pekařství Mahomed Hanif Valimamde. Když je dobrý den, může malé pekařství jako jeho prodat až 2000 „bin Ládinů“, tvrdí.
Pekařský výrobek podle něj za svou přitažlivost vděčí především neobvyklému názvu. Se sympatiemi vůči bin Ládinovi, kterého v květnu v Pákistánu zabilo speciální americké komando, prý název bochánků nemá nic společného. Většině lidí se to jméno líbí,myslím, že nemá nic společného s politikou. Lidé v Malawi jsou velmi prozápadní,“ vysvětlil.
Podobná pravidla pojmenovávání svých výrobků prý zavedly i další výrobny v Blantyre, jehož obyvatelé se tak mohou zakousnout do chlebů nesoucích jméno bývalého amerického prezidenta George Bushe mladšího nebo jeho nástupce Baracka Obamy. Ty ale prý nejsou tak velké jak bin Ládinové a nejdou tak dobře na odbyt.
Experti citovaní CNN upozorňují, že kreativita blantyreských obchodníků může za hranicemi vyvolat znechucení. Ke skutečným nositelům jmen, která si propůjčují, však tamní podnikatelé mají daleko a význam, a to i negativní, který některá vlastní jména mohou mít, je podle nich na trhu v tomto vnitrozemském jihoafrickém státu zcela nepodstatný.